Search


Start a new search
Add filters:

Use filters to refine the search results.


Results 7661-7670 of 8884 (Search time: 0.005 seconds).
Item hits:
Issue DateTitleAuthor(s)
2012دراسة تحليلية للتطور الرقمي الاولمبي لمسابقات السباحة ( الظهر ، الصدر والفراشة) للنساء منذ عام 1924م ولغاية 2008موفاء حسين عبد الأمير الجبوري
2012سرعة الاستجابة الحركية وتقدير الذات المهارية وعلاقتهما بدقة أداء المهارات الدفاعية بالكرة الطائرةناهده عبد زيد الدليمي; سراب طالب حسين; سجى كريم حسين
2012تمرينات خاصة لتطوير سرعة الاستجابة وفق خطوط اللعب المختلفة وتأثيرها في مهارة المناولة الجدارية بكرة القدممحمد عبد الحسين عطية; علي نوري خزعل
2012علاقة بعض القياسات الجسمية بالقوس الخطافي لرفعة الخطف في رفع الاثقالصفاء عبدالوهاب اسماعيل
2012دراسة تقويمية للدورة التدريبية الأولية بكرة القدم الخماسي للصالات المقامة في محافظة البصرة 2010ماسعد لازم علي; وميض شامل كامل
2012علاقة الإدراك الحس – حركي بأداء بعض المهارات على جهاز عارضة التوازن في الجمناستك الفني للنساءماجدة حميد كمبش; ناظم احمد عكاب
2012تأثير تدريبات التايبو في تطوير القدرة العضلية والتوازن وبعض المهارات الهجومية المركبة بكرة السلةرشا طالب ذياب
2012-06-01Programming robots is a useful tedious task, so there is growing interest in building robots which can learn by themselves. This paper describes the Reinforcement Learning and teaching approach like Queue Learning (Q-Learning) to be implemented for robotics technology environment navigation and exploration. Q – Learning algorithm is one of the widely used online learning methods in robotics; it is simple, efficient, and not need to complex process as in adaptive system. The aim of this work is to empower the agent to learn a certain goal directed navigation strategy and to generate a shortest path in static environment which contain static obstacles; it uses one of the important intelligent search methods the “heuristic”. It makes a necessary modification for the search algorithm to suit the way of solving the problem. In our approach of learning from demonstration, the robot learns a reward function from the demonstration and a task model from repeated attempts (trials) to perform the task. A simplified reinforcement learning algorithm based on one-step Q-Learning that is optimized in speed and memory consumption is proposed and implemented in Visual Basic language (VB). The robot can be built using stepper motors andZena Waleed Abass
2012اثر استعمال خرائط المفاهيم في تحصيل طلاب الصف الخامس الادبي في مادة قواعد اللغة العربيةرياض حسين علي
2012التصور الذهني وعلاقته بأنجاز فعالية الوثب العالي في العاب الساحة والميداناحمد حسن لطيف