Please use this identifier to cite or link to this item: http://148.72.244.84:8080/xmlui/handle/xmlui/7401
Title: التصوير البياني بأسلوب الاستعارة (شعر صَرَّدُرَّ مثالًا)
Other Titles: Sardar's Poem as an Example
Authors: ورود موزر عمر, علي
أ. م. د. سعد جمعة, صالح
Keywords: الخيال
التصوير
الاستعارة
Issue Date: 2022
Publisher: جامعة ديالى / كلية التربية للعلوم الانسانية
Citation: https://www.bing.com/ck/a?!&&p=0b6bbd1b9b52087eJmltdHM9MTY5NzUwMDgwMCZpZ3VpZD0xNjc0ODUyNi04NzI2LTZiYTctMzFhNi05NGI3ODZhZDZhYmImaW5zaWQ9NTE3OQ&ptn=3&hsh=3&fclid=16748526-8726-6ba7-31a6-94b786ad6abb&psq=%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%a9+%d8%af%d9%8a%d8%a7%d9%84%d9%89+%d9%84%d9%84%d8%a8%d8%ad%d9%88%d8%ab+%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%8a%d8%a9&u=a1aHR0cHM6Ly9kamhyLnVvZGl5YWxhLmVkdS5pcS8&ntb=1
Series/Report no.: 1;93
Abstract: تُعدّ الاستعارة عنصرًا فاعلًا من عناصر التصوير البياني لدى الشاعر العبّاسيّ صُرَّدَرّ، إذ قدّم لنا أمثلةً دالّة، تضمّنت قيمًا فنّية، وإشارات، توالمت مع أغراضه في المديح، والغزل، والرثاء، وكان توظيف الشاعر لفنّ الاستعارة، يُحيل المتأمّل إلى الإعجاب بما يقرأ من نظم، والتأثّر به، ولعل دراستي الإجرائيّة هذه لنوعي الاستعارة في شعر الشاعر، تبيّن للقارئ قيمة الثراء الفنّي البياني في شعر صُرَّدرَّ. Metaphor is considered an active element of the graphic photography of the Abbasid poet Sardar, as he gave us examples of meaning, which included artistic values, references, being adapted to his purposes in praising, flirtation, and lamentation. The poet's employment of metaphor, changes the meditator to admiration because of being influenced by reading structures, and perhaps the researcher’s procedural study of the two types of metaphor in the poet's poetry, shows the reader the value of graphic artistic richness in the poetry of Sardar.
URI: http://148.72.244.84:8080/xmlui/handle/xmlui/7401
ISSN: p ISSN: 2663-7405
Appears in Collections:مجلة ديالى للبحوث الأنسانية / Diyala Journal for Human Researches

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf553.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.